Reklama

sobota, 24 stycznia 2009

VirtueMart – rozbudowany system sklepu internetowego do Joomli

VirtueMart jest jednym z najbardziej rozbudowanych komponentów Joomla. Posiada wiele modułów i botów, które czynią z niego niesłychany „kombajn” do budowy sklepu internetowego, bądź katalogu produktów.

Komponent ten to bardzo zaawansowane oprogramowanie typu e-commerce przeznaczone do pracy z CMS-em Joomla. Ma on budowę modułową, i to właśnie dzięki temu można rozszerzać jego możliwości.

Najważniejszą z zalet VirtueMart jest bez wątpienia to, że jest on oprogramowaniem darmowym, a jedynie niektóre dodatki (bez których można się obejść:) ) są płatne.

Przejdźmy jednak do najważniejszych danych dla każdego użytkownika, który chce wykorzystać ten komponent na swojej stronie – CECHY VIRTUEMART:
• Zaawansowane zarządzanie kontem (wymagana rejestracji użytkownika).
• Dowolne zarządzanie adresami dostawy z poziomu konta użytkownika
• Bardzo zaawansowana historia zamówień.
• Kupujący może wyświetlić zestawienie wszystkich swoich dotychczasowych zamówień ze szczegółami.
• możliwość dostosowania e-maila potwierdzającego zamówienie, wysyłanego do kupującego i właściciela e-sklepu.
• Skalowalne warianty podatkowe:
Model 1: Oparty na podatkach z kraju odbiorcy produktów,
Model 2: Oparty na podatkach z kraju sprzedawcy produktów,
Model 3: Oparty na podatkach obliczanych w ramach UE.
• Wielowalutowość i wielojęzyczność.
• Protokół szyfrowania https.
• Zarządzanie nielimitowaną liczbą produktów i kategorii.
• Możliwość włączenia i wyłączenia wyświetlania ceny (można stosować jako katalog online po wyłączeniu funkcji koszyka).
• Szybkie wyszukiwanie produktów, kategorii i producentów.
• Publikacja opinii i ocen produktów.
• Dopisywanie indywidualnych cech produktów.
• Komponent sygnalizuje dostępność produktu na magazynie oraz przewidywany termin dostawy.

Administrator ma praktycznie nieograniczone możliwości, może:
• Dodawać wiele obrazów i plików do jednego produktu.
• Stosować atrybuty produktów (rozmiar, kolor).
• Klasyfikować rodzaje towarów (np. "samochody", "motocykle" lub "muzyka").
• Zmieniać sposoby płatności.
• Stosować różne ceny za produkt.
• Prowadzić statystyki sklepu, np. ilość nowych użytkowników.
• Zarządzać zamówieniami z historii zamówień, powiadamiać klienta o zmianach statusu zamówienia.
• Sporządzać raporty: sprzedane przedmioty, dochody miesięczne / roczne.
• Zarządzać walutami oraz krajami.