Reklama

poniedziałek, 2 grudnia 2013

Google Zakupy – sprzedawaj produkty w Google



Prawie miesiąc temu Google uruchomiło w Polsce kolejną usługę - Zakupy Google (Google Shopping) , która już od jakiegoś czasu była dostępna m.in. w USA. Poza naszym krajem usługa ta została wdrożona w tym samym czasie również m.in. w Belgii, Danii, Austrii, Norwegii czy też w Szwecji.

Dzięki Google Shopping (chociaż na razie w naszym kraju wprowadzona została okrojona wersja tej platformy) Użytkownicy poszukujący określonych produktów będą mogli zobaczyć zbiór kilku szukanych produktów w postaci zdjęcia, ceny oraz nazwy sklepu internetowego w którym ten produkt jest dostępny. Wyniki wyszukiwania w Zakupach Google wyświetlają się na prawo do wyników wyszukiwania:



Nowa forma reklamowa o nazwie Product Listing Ads ma umożliwiać sklepom internetowym dodawanie ich oferty do usługi Zakupy Google na podobnych zasadach jak to jest w przypadku Google Adwords, czyli określona płatność za kliknięcie. To kolejna forma reklamy, za którą sklepy internetowe płacą na takich samych zasadach jak za reklamy AdWords – za kliknięcie. 

Aby móc tworzyć reklamy z listą produktów, konieczne jest posiadanie konta AdWords i Merchant Center. Szczegółowy przewodnik dostępny na stronie https://support.google.com/adwords/answer/2454022?hl=pl.

Oczywiście jak zwykle w takich sprawach chodzi o pieniądze, o zwiększenie przychodów tego giganta z Mountain View. A jak to wpłynie na nasze porównywarki cenowe? Z pewnością ruch w tych serwisach stopniowo będzie malał i część z nich może nie przetrwać tej „wojny”.