Reklama

piątek, 10 czerwca 2016

Google zakaże promowania pożyczek chwilówek w sieci reklamowej AdWords

Od połowy lipca w płatnych wynikach wyszukiwania Google nie powinniśmy już zobaczyć pożyczek - chwilówek o okresie spłaty poniżej 60 dni. Będzie to zmiana globalna, stąd jej skutki zobaczymy również w Polsce. Dodatkowo Google uderzy w branże „chwilówek” zakazując w Stanach Zjednoczonych reklam pożyczek w których rzeczywista roczna stopa oprocentowania przekracza 36 proc..

Chyba po raz pierwszy Google tak otwarcie mówi o kłopotach w jakie wpędzają ludzi tego typu pożyczki, stąd też aby chronić swoich Użytkowników koncern z Mountain View zdecydowało się na tak radykalne kroki. Czyżby Google rozpoczęło w końcu działania pro-konsumenckie?

Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów dotyczących zasad na jakich Google blokować będzie tego typu reklamy jednak bez wątpienia będzie to duża strata finansowa dla samego Google gdyż słowa kluczowe z branży pożyczkowej należą do jednych z droższych słów w sieci reklamowej Adwords. Może poprzednie zmiany w układzie reklam google o których pisałem we wcześniejszym artykule miały właśnie na celu zniwelowanie strat po wyrzuceniu z sieci AdWords reklam chwilówek?

Co o tym wszystkim sądzicie? Zachęcam do komentowania.