Reklama

wtorek, 8 marca 2016

Nowy układ reklam w Google

Pod koniec lutego Google wprowadziło na stronach z wynikami wyszukiwania istotne zmiany jeżeli chodzi o sposób wyświetlania reklam. Zrezygnowano z bocznego panelu z reklamami (wyświetlały się one do tej pory na prawo od naturalnych wyników wyszukiwania) i zdecydowano że wszystkie reklamy wyświetlane będą powyżej oraz poniżej wyników wyszukiwania.

Dodatkowo Google zdecydowało się na wyświetlanie większej ilości reklam (linków sponsorowanych) powyżej organicznych wyników wyszukiwania w przypadku usług lub produktów gdzie jest bardzo wysoka konkurencja.

Jaki będzie skutek takich zmian? Oczywiście jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ... pieniądze. Mniej wyników to większa konkurencja i co za tym idzie wyższe stawki za kliknięcie! Dodatkowo więcej reklam u góry sprawi, że wyniki organiczne będą wyświetlane nieco niżej.

Ciekawe czy w niedługim czasie Google nie zdecyduje się na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania jedynie płatnych reklam??? W końcu monopolista może wszystko :).